dr ANNA R. BURZYŃSKA
Adiunkt w Katedrze Teatru i Dramatu Wydziału Polonistyki Uniwersytetu Jagiellońskiego. Jej zainteresowania badawcze obejmują przede wszystkim najnowszy teatr europejski oraz dramat polski i niemiecki od XIX wieku po współczesność, a także związki między teatrem i muzyką. Zajmuje się również krytyką teatralną. Od 2000 roku współredaguje Gazetę Teatralną „Didaskalia”. W latach 2004–2010 była recenzentką „Tygodnika Powszechnego”.
Opublikowała wiele książek, m.in. „Mechanika cudu. Strategie metateatralne w polskiej dramaturgii awangardowej”, „Maska twarzy. Twórczość dramatyczna Stanisława Grochowiaka”, „Małe dramaty. Teatralność liryki Stanisława Grochowiaka”. Jest także autorką licznych artykułów i recenzji w czasopismach polskich (m.in. w „Dialogu”, „Teatrze”, „Notatniku Teatralnym”, „Wielogłosie”, „Tekstualiach”, „Kontekstach”, „Ruchu Muzycznym”, „Kwartalniku Filmowym”, „Res Publice Nowej”) i zagranicznych (m.in. w „Theater”, „Theater der Zeit”, „Scenes”). Jako kuratorka współpracowała z krakowskim Instytutem Goethego i Ośrodkiem Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora Cricoteka, a jako dramaturg – ze Stefanem Kaegim i Larsem Janem. Współpracuje również regularnie z Instytutem Teatralnym, Instytutem Adama Mickiewicza, Instytutem Grotowskiego oraz Radiem Kraków. Tłumaczy teksty z języka niemieckiego i angielskiego.

EDWIN BENDYK
Dziennikarz, publicysta i pisarz, dyrektor Ośrodka Badań nad Przyszłością Collegium Civitas; kierownik działu naukowego tygodnika „Polityka”, zajmuje się tematyką cywilizacyjną oraz relacjami między nauką i techniką a polityką, gospodarką, kulturą, życiem społecznym; zastępca redaktora naczelnego magazynu naukowego „Kultura i Rozwój”. Prowadzi blog „Antymatrix”.
Jego ostatnia książka to „Bunt Sieci” (2012), poświęcona protestom anty-ACTA. Kurator programu „Miasto przyszłości / Laboratorium Wrocław” w ramach Europejskiej Stolicy Kultury Wrocław 2016. Uczestnik ruchu społecznego „Obywatele Kultury”, sygnatariusz Paktu dla kultury, współorganizator Kongresu Kultury 2016, członek Polskiego PEN-Clubu.

ROBERT TALARCZYK
Od blisko dwudziestu lat tworzy spektakle o różnorodnej problematyce i rozpoznawalnej stylistyce. Znamienne w jego twórczości są tytuły tworzące teatralną mitologię Śląska, wśród nich wielokrotnie nagradzane „Piąta strona świata” Kutza, „Cholonek” Janoscha i „Wujek.81. Czarna ballada”. Wśród kilkudziesięciu wyreżyserowanych przez niego przedstawień istotne miejsce zajmują te dotyczące odmieńców i odszczepieńców oraz spektakle muzyczne z tłumaczeniami piosenek wielkich songwriterów.
Jako dyrektor Teatru Śląskiego w Katowicach (wcześniej Teatru Polskiego w Bielsku-Białej) produkował spektakle, które wywoływały ogólnopolskie burze. Jako adaptator, scenarzysta i reżyser znajdował nowe odczytania tekstów kanonicznych, równie chętnie zapraszając do współpracy debiutujących artystów, w tym dramaturgów Artura Pałygę i Weronikę Murek czy reżyserkę Ewelinę Marciniak. Jest laureatem licznych nagród na ogólnopolskich festiwalach oraz Złotych Masek, w tym specjalnej za kreatywność i wszechstronność umiejętności adaptacyjnych, aktorskich i reżyserskich.